mgr Oliwia Polok | Diagnosta ADHD i Psycholog

online

Specjalizacja w leczeniu: DIVA-5 interwencja kryzysowa kryzys emocjonalny kryzys życiowy problemy wychowawcze spektrum autyzmu u dzieci trudności szkolne
Lekarz prowadzi leczenie w językach: Polski PL
Dostępne formy wizyt: online online
Postać przedstawiająca magister Oliwię Polok

Doświadczenie zawodowe

Specjalizacja: Psycholog, diagnosta ADHD/RAS.

Doświadczenie: Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku psychologia (2023) oraz doradztwo filozoficzne i coaching. Studiowała nauki kognitywne na Uniwersytecie Śląskim i Uniwersytecie Jagiellońskim (studiował w ramach Indywidualnych Studiów Międzywydziałowych na Uniwersytecie Śląskim).Pracuje z dziećmi neurotypowymi od 7 lat, a doświadczenie zdobywała podczas warsztatów oraz indywidualnych sesji edukacyjnych i psychoedukacyjnych. Odbyła również staż w szkole podstawowej i pracowała z dziećmi i młodzieżą podczas wakacji.

Doświadczenie kliniczne zdobywała pracując z pacjentami w szpitalu psychiatrycznym SP ZOZ w Toszku. Związana z działalnością akademicką – współpracuje z Uniwersytetem Jagiellońskim jako pracownik naukowy, prowadząc badania z zakresu neuronauki. Chce kontynuować studia doktoranckie w zakresie neuronauki, zajmując się neurodiversity i metodami jej wspierania, szczególnie w zakresie wspomagania funkcji wykonawczych.

Zajmuje się leczeniem

Terapia: Zapewnia poradnictwo psychologiczne dla dzieci (od 13 roku życia), młodzieży i dorosłych. Wspiera nieletnich ze spektrum autyzmu. Diagnozuje ADHD u dorosłych.

Szkolenia i prace naukowe

Szkolenia: Od kilku lat zainteresowana tematyką neuroróżnorodności, ukończyła dwa szkolenia z zakresu diagnozy i terapii ADHD i RAS („Diagnostyka i terapia ADHD u dzieci i dorosłych”, „Diagnostyka i terapia w spektrum autyzmu” – szkolenia odbyły się w POINT OF VIEW – Centrum Poznawczo-Behawioralnym w Bielsku-Białej).

Uczestniczyła w wielu konferencjach naukowych, w tym:

  • „Dokąd zmierza kognitywistyka? O przyszłości kognitywistyki z mistrzami przemysłu”
  • „Interfejs mózg-komputer (BCI) i możliwości wsparcia osób z ADHD”.
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Metodyczna „Szkoła wobec wyzwań współczesności”.
  • „AI-Innowacyjna edukacja: czy sztuczna inteligencja dokona rewolucji w szkole?”.
  • NEURONUS, forum neuronaukowe,”Indywidualne różnice w prokrastynacji: neurofizjologiczne i behawioralne korelaty przetwarzania bodźców, hamowania odpowiedzi i monitorowania błędów” oraz udział w sesji flashtalk dotyczącej tego samego projektu.
  • Młoda Psychologia, Uniwersytet Kardynała Wyszyńskiego w Warszawie, aktywny udział: „Czy naprawdę zrobię to jutro? Różnice indywidualne w prokrastynacji: neurofizjologiczne i behawioralne korelaty przetwarzania bodźców, hamowania reakcji i monitorowania błędów”. Otrzymała nagrodę „Ikar Psychologii” za najlepszy projekt badawczy.
  • Akademia Różnorodności „Terapia zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży z ASD i/lub ADHD. Konceptualizacja, modyfikacje, wyzwania”.
  • Akademia Różnorodności „Perfekcjonizm i prokrastynacja w neuroróżnorodności. Jak wpływa na terapię i brak zmian?”.

Inne: Osobiście interesuje się alternatywnymi formami wsparcia i terapii, bliska jest jej idea holistycznego rozwoju człowieka. Z racji wykształcenia rozwija się w obszarze doradztwa filozoficznego i filozofii, szczególnie interesuje ją aspekt egzystencjalizmu i współczesne wymiary rozwoju duchowego. Jest doktorantką Uniwersytetu Jagiellońskiego, zajmującą się badaniem prokrastynacji, perfekcjonizmu oraz neurokorelatów w spektrum autyzmu.