Regulamin świadczenia usług medycznych
§1
- Niniejszy Regulamin stanowi załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Centrum Medycznego Ginemedica i określa szczegółowe zasady świadczenia usług dla pacjentów.
- Na potrzeby niniejszych Ogólnych Zasad Świadczenia Usług Medycznych poniższe pojęcia mają następujące znaczenie:
- Ogólne Zasady Świadczenia Usług – niniejszy dokument, stanowiący wzorzec umowny, w rozumieniu art. 384 Kodeksu cywilnego, określający zasady Świadczenia przez Świadczeniodawcę usług medycznych.
- Pacjent – użytkownik korzystający z usług oferowanych przez Świadczeniodawcę.
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Serwis – serwis internetowy, umożliwiający Użytkownikom realizację świadczenia medycznego u Świadczeniodawcy.
- Świadczeniodawca – podmiot świadczący usługi medyczne Ginemedica Sp. z o.o., Podwale 83/3, 50-414 Wrocław, REGON: 381343294, NIP: 8992850874.
- Teleporada, konsultacja online – konsultacja przeprowadzona przez Świadczeniodawcę w formie wideokonferencji (przekazu audiowizualnego) lub telekonferencji (przekazu audio) przeprowadzona na zlecenie i rzecz Pacjenta w ramach świadczenia usług medycznych przez Świadczeniodawcę.
- Usługa Zdrowotna – usługa zdrowotna, o której mowa w Ustawie o Prawach Konsumenta, Świadczona przez pracownika/ów ochrony zdrowia pacjentom, w celu oceny, utrzymania lub poprawy ich stanu zdrowia, łącznie z przepisywaniem produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych.
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§2
- Świadczeniodawca świadczy usługi medyczne, w celu zapewnienia pełnego, fizycznego i mentalnego dobrostanu pacjenta, przy zastosowaniu najnowszej wiedzy medycznej, uwzględniając wszystkie dostępne metody terapeutyczne.
§3
- Korzystanie z usług medycznych może rozpocząć się po zebraniu danych osobowych Pacjenta.
- Skorzystanie przez Pacjenta z dostępnych usług medycznych jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przeprowadzenie świadczeń nieinwazyjnych. Wykonanie świadczeń inwazyjnych musi być poprzedzone udzieleniem przez Pacjenta pisemnej zgody.
- Zgodę na świadczenie zdrowotne może wyrazić pacjent, w tym małoletni, który ukończył 16 lat, u którego świadczenie ma być wykonane. Jednocześnie, gdy pacjent nie ukończył 18 roku życia zgodę na świadczenie zdrowotne małoletniego musi wyrazić również jego przedstawiciel ustawowy – Pełnomocnik Pacjenta.
§4
- Usługi medyczne oferowane przez Świadczeniodawcę są świadczeniami odpłatnymi. Wyjątek stanowią wybrane usługi realizowane w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.
- Pacjent zobowiązuje się zapłacić za wykonanie usług medycznych zgodnie z obowiązującym cennikiem.
§5
- Pacjent zobowiązuje się do udzielenia pełnej i wszechstronnej informacji na temat stanu swojego zdrowia, tj.: przebyte i obecne choroby, urazy, reakcje alergiczne, przyjmowane leki (szczególnie: antydepresyjne, psychotropowe, spazmolityczne, stosowane w leczeniu anemii, nadciśnieniowe, cukrzycowe oraz cytostatyczne i immunosupresyjne, oraz inne, np. stosowane w przebiegu choroby nowotworowej), nadwrażliwość na leki, ciąża itp., a także do poinformowania o wszystkim, co może wpłynąć na wynik badań lub terapii, np. niewłaściwe przygotowanie do badania lub zabiegu. Pacjent zobowiązuje się zapłacić za wykonanie usług medycznych zgodnie z obowiązującym cennikiem.
§6
- Rezerwacja rodzaju i terminów świadczenia usług może być dokonana internetowo poprzez systemy rezerwacji on-line, telefonicznie lub osobiście w placówkach Świadczeniodawcy.
- W przypadku wybranych rodzajów świadczeń medycznych udzielanych w placówkach Świadczeniodawcy oraz świadczeń medycznych udzielanych drogą elektroniczną, ich realizacja jest możliwa po wykonaniu przedpłaty. Wysokość przedpłaty jest równa cenie usługi podanej w cenniku.
- Informacje odnośnie do przedpłat są udzielane przez personel Świadczeniodawcy.
- Szczegóły dotyczące przedpłat są ujęte w Regulaminie e-płatności
§7
- Jeżeli Pacjent nie może skorzystać z usług w umówionym terminie, powinien zawiadomić o tym Świadczeniodawcę, nie później niż na 24 godziny przed zaplanowanym terminem udzielenia świadczenia.
- Spóźnienie się pacjenta na zamówioną usługę może się wiązać z koniecznością skrócenia czasu usługi lub umówienia się na inny termin, jeżeli skrócenie czasu usługi mogłoby wpłynąć na obniżenie jakości udzielenia świadczenia.
§8
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych pacjentowi przysługują Prawa Pacjenta, których podstawą prawną jest ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2012 r., poz. 159) Dz.U. z 2012 r., poz. 159.
- Do obowiązków pacjenta należy przekazanie wszystkich informacji dotyczących stanu zdrowia, a także:
- poszanowanie godności i uprzejme traktowanie personelu Centrum Medycznego
- przestrzeganie zasad higieny osobistej,
- posiadanie ważnych dokumentów pozwalających zidentyfikować tożsamość,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
- stosowanie się do zaleceń personelu Centrum Medycznego Ginemedica.
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Centrum Medycznym Ginemedica ma prawo do złożenia skargi do Zarządu Ginemedica Sp. z o.o. lub mailowo na adres kierownik@ginemedica.pl.
- Świadczenia medyczne są udzielane przez wykwalifikowany personel medyczny posiadający odpowiednie uprawnienia. Usługi medyczne są wykonywane z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zaleceniami towarzystw medycznych i dostępną wiedzą medyczną.
- Personel Centrum Medycznego Ginemedica ma prawo odstąpić od wykonania usługi nawet w trakcie jej wykonywania, jeżeli mogłoby to rodzić ryzyko negatywnych skutków zdrowotnych (przeciwwskazania) lub kontynuowanie usługi byłoby sprzeczne z etyką zawodową i obowiązującymi normami prawa i wiedzy medycznej, a także w sytuacji, gdyby zachowanie pacjenta naruszało postanowienia regulaminów Świadczeniodawcy lub normy współżycia społecznego.
§9
- Dokumentacja medyczna pacjenta jest własnością Ginemedica Sp. z o.o
- Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych. Ginemedica Sp. z o.o. udostępnia dokumentację medyczną Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej pisemnie przez pacjenta, a także podmiotom uprawnionym do dostępu do dokumentacji medycznej na mocy odpowiednich przepisów prawa, po złożeniu przez pacjenta pisemnego wniosku o udostępnienie dokumentacji medycznej i przesłanie go na dokumentacja@ginemedica.pl lub kontakt@ginemedica.pl.
- Dokumentacja medyczna będzie udostępniona pacjentowi w ciągu 14 dni od daty wpływu wniosku.
- Jeżeli wyniki badań lub inne elementy dokumentacji medycznej mają być wysłane drogą elektroniczną, pacjent powinien złożyć pisemną zgodę na udostępnienie dokumentacji w tej formie.
§10
- Ginemedica Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody, związane ze świadczonymi usługami, powstałe z winy pacjenta, siły wyższej, bądź też w wyniku zatajenia istnienia przeciwwskazań i innych okoliczności, które stanowią przeciwwskazanie, a nie były znane personelowi, lub okoliczności, na które Ginemedica Sp. z o.o. nie ma wpływu, chyba że szkoda powstała z winy umyślnej lub rażącego zaniedbania personelu Ginemedica Sp. z o.o.
- Ginemedica Sp. z o.o. nie będzie ponosić żadnej odpowiedzialności w przypadku jakiegokolwiek uszczerbku na zdrowiu, wynikłego z zatajenia przez Pacjenta ważnych informacji o jego stanie zdrowia, bądź spowodowanego nieprzestrzeganiem przez Pacjenta planu leczenia i innych zaleceń, a także w sytuacji, gdy po zabiegach w Centrum Medycznym Ginemedica Pacjent podda się zabiegom lub procedurom medycznym w innym ośrodku, bez konsultacji z lekarzem prowadzącym w Centrum Medycznym Ginemedica.
- Wprowadzanie zwierząt na teren Centrum Medyczne Ginemedica jest zabronione, palenie tytoniu, picie alkoholu i używanie jakichkolwiek środków odurzających na terenie Centrum Medycznego Ginemedica jest zabronione.
§11
- W przypadku niestosownego zachowania pacjenta na terenie Centrum Medycznego Ginemedica lub rażącego naruszenia porządku czy przebiegu procesu udzielania świadczeń personel ma prawo odmówić lub przerwać świadczenie usługi i poprosić o niezwłoczne opuszczenie przychodni, chyba że zachodzi uzasadniona obawa, iż odmowa lub zaprzestanie udzielania świadczeń może spowodować bezpośrednie niebezpieczeństwo dla życia, lub zdrowia pacjenta albo życia, lub zdrowia innych osób.
- . Pacjent ponosi odpowiedzialność finansową za szkody wyrządzone na terenie Centrum Medycznego Ginemedica z jego winy.
§12
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy z dnia z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tekst jedn.: Dz.U. z 2022 r., poz. 633) oraz przepisy wykonawcze