§1
- Niniejsze Ogólne Zasady Świadczenia Usług przez Świadczeniodawcę określają podstawowe zasady świadczenia usług przez Świadczeniodawcę, w ramach internetowego serwisu rezerwacji terminów wizyt.
- Ilekroć, w niniejszych Ogólnych Zasadach Świadczenia Usług przez Świadczeniodawcę, pojęciom nie nadano odmiennego znaczenia, mają znaczenie poniższe:
a. Cennik – cennik usług oferowanych przez Świadczeniodawcę, wprowadzony w ramach Serwisu (przy wykorzystaniu Oprogramowania Medycznego), udostępniony na stronie internetowej www.ginemedica.pl
b. Ogólne Zasady Świadczenia Usług – niniejszy dokument, stanowiący wzorzec umowny, w rozumieniu art. 384 Kodeksu cywilnego, określający zasady Świadczenia przez Świadczeniodawcę usług medycznych z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość.
c. Pacjent – użytkownik korzystający z usług oferowanych przez Świadczeniodawcę.
d. Placówka – konkretna placówka (lokalizacja) Świadczeniodawcy.
e. Serwis – serwis internetowy, umożliwiający Pacjentom rezerwację terminu wizyty u Świadczeniodawcy.
f. Świadczeniodawca – podmiot świadczący usługi medyczne Ginemedica Sp. z o.o., Podwale 83/3, 50-414 Wrocław, REGON: 381343294, NIP: 8992850874.
§2
- W ramach niniejszego Serwisu możliwe jest dokonanie rezerwacji terminu wizyty u danego lekarza lub dla danej usługi u Świadczeniodawcy (zamówienie usługi medycznej) w szczególności w celu zapewnienia Pacjentowi dostępności odpowiednich zasobów Świadczeniodawcy, w tym lekarzy, w zarezerwowanym przez niego terminie.
- Lokalizacja Placówki, w której odbędzie się zarezerwowana przez Pacjenta wizyta, wynika z danych zawartych w treści rezerwacji. Podmiotem, do którego należy Placówka jest: Ginemedica Sp. z o.o., Podwale 83/3, 50-414 Wrocław, REGON: 381343294, NIP: 8992850874. To z tym podmiotem Pacjent zawiera umowę na świadczenie usługi w postaci zarezerwowanej wizyty.
§3
- Warunkiem skutecznej rezerwacji terminu wizyty może być konieczność uiszczenia przez Pacjenta przedpłaty pełnej ceny zarezerwowanej wizyty, zgodnie z Cennikiem udostępnionym przez Świadczeniodawcę, niezwłocznie po dokonaniu rezerwacji terminu.
- Płatności można dokonać poprzez Serwis lub wykonując przelew na wskazane konto bankowe – 64 1090 1522 0000 0001 3648 8092, nie później niż do godziny 15:00 w dniu poprzedzającym datę wizyty lub niezwłocznie, jeśli rezerwacja jest dokonywana na ten sam dzień. W przypadku wykonania przelewu, konieczne jest przesłanie potwierdzenia transakcji na adres mailowy kontakt@ginemedica.pl.
- Jeśli płatność nie zostanie dokonana i potwierdzona w terminie wymienionym w pkt 2 §3, nastąpi anulowanie dokonanej przez Pacjenta rezerwacji terminu wizyty.
- Umowa pomiędzy Świadczeniodawcą i Pacjentem zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia dokonanej płatności.
§4
- Cennik usług Świadczeniodawcy udostępniony jest w Serwisie. Cena za wizytę dotyczy wyłącznie usługi podstawowej (wskazanej w procesie rezerwacji) i nie obejmuje w szczególności wynagrodzenia za wykonanie usług dodatkowych, w tym wynagrodzenia z tytułu przeprowadzenia dodatkowych badań.
- W Serwisie może być udostępniony również orientacyjny wykaz cen, wskazujący wyłącznie dolną granicę ceny usługi – w takim przypadku zaleca się Pacjentom weryfikację cen wskazanych w Serwisie przed dokonaniem rezerwacji terminu wizyty – dzwoniąc na numer telefonu wskazany przez Świadczeniodawcę – 530 929 758.
- W przypadku braku wskazania cennika w Serwisie, wszelkie informacje o cenach za świadczone usługi można uzyskać telefonicznie, dzwoniąc na numer telefonu wskazany przez Świadczeniodawcę.
§5
- Pacjent może zmienić lub odwołać zarezerwowany termin wizyty bez podania przyczyny, nie później niż na 24 godziny przed tym terminem. W przypadku odwołania Pacjentowi zwracana jest kwota przedpłaty w terminie 14 dni od zgłoszenia.
- Odwołanie wizyty w terminie późniejszym niż wskazany w pkt 1 §5 powyżej lub niepojawienie się Pacjenta u Świadczeniodawcy w zarezerwowanym i nieodwołanym przez niego terminie wizyty, uprawnia Świadczeniodawcę do zatrzymania wpłaconej kwoty, chyba że Pacjent udowodni, że niemożliwość pojawienia się u Świadczeniodawcy wynikała z siły wyższej w rozumieniu przyjętym w orzecznictwie sądowym. W takim przypadku Pacjentowi otrzymuje zwrot zgodnie z pkt 1 par. 5.
- Potrącana kwota stanowi rekompensatę związaną z koniecznością poniesienia przez Świadczeniodawcę kosztów obsługi procesu rezerwacji i zapewnienia gotowości do świadczenia usług przez lekarza oraz udostępniania w tym celu pomieszczeń, sprzętu medycznego i innej infrastruktury.
- W przypadku odwołania wizyty przez Świadczeniodawcę, Świadczeniodawca zwraca Pacjentowi całą wpłaconą kwotę.
§6
- Wszelkie zwroty płatności, wpłaconych przez Pacjenta, dokonywane są w formie uznania na konto, z którego wpłynęła należność.
§7
- Świadczeniodawca informuje, iż do usług zdrowotnych świadczonych przez pracowników służby zdrowia pacjentom, w celu oceny, utrzymania lub poprawy ich stanu zdrowia, łącznie z przepisywaniem, wydawaniem i udostępnianiem produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych, bez względu na to, czy są one oferowane za pośrednictwem placówek opieki zdrowotnej, nie stosuje się ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, zgodnie z jej art. 3 ust.1 pkt 7). 13. 14. Z zastrzeżeniem pkt 16 powyżej, Pacjent ma prawo złożyć reklamację na świadczone przez Świadczeniodawcę usługi, w formie pisemnej na adres korespondencyjny Świadczeniodawcy wskazany w pkt 4 powyżej.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej: dane kontaktowe reklamującego, informacje o rezerwacji oraz krótki opis zdarzenia reklamacyjnego. Jeżeli podane w zgłoszeniu reklamacyjnym dane lub informacje będą wymagać uzupełnienia w celu umożliwienia rozpatrzenia reklamacji, Świadczeniodawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w ciągu 30 dni od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
- Świadczeniodawca, po potwierdzeniu przedpłaty całej kwoty wynagrodzenia z tytułu zarezerwowanej wizyty, wystawi dokument, także w formie elektronicznej, w szczególności na każde żądanie Pacjenta zgłoszone w terminie 3 miesięcy od daty wpłacenia kwoty.