mgr Małgorzata Bereś-Łapińska | Psycholog dziecięcy
Konsultuje w językach: Polski
Forma wizyt: stacjonarnie
Doświadczenie zawodowe
Nurt: Poznawczo-behawioralny. Praca z ciałem i ruchem.
Specjalizacja: Magister psychologii ze specjalnością psychologia kliniczna i wychowawcza dzieci i młodzieży, certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej, Choreoterapeutą oraz Trener TUS.
Doświadczenie: Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywała w Centrum Neuropsychiatrii Neuromed (gdzie prowadziła także zajęcia z wykorzystaniem choreoterapii z dziećmi w wieku 7-10 r. ż. głównie z nadpobudliwością psychoruchową), w przedszkolach oraz szkole. Współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi specjalistami (psychoterapeutami, psychiatrami, logopedami, fizjoterapeutami itp).
Obszar działalności
Leczenie: Obecnie w placówce Ginemedica, prowadzi głównie konsultacje wychowawcze dla Rodziców dzieci od 3 do 12 roku życia.
“Zauważyłam, że pracując z rodzicami mam większą szansę realnego wpływu na zdrowie psychiczne dzieci, ponieważ wyznaję zasadę, że to rodzic jest ekspertem od swojego dziecka, ja natomiast mogę pomóc mu odkryć to, co nie zostało jeszcze odkryte, poznać dziecko z innej strony, zasugerować pewne zmiany.
WAŻNE! Szanowni Rodzice na pierwszą konsultację wstępną zapraszam Was, samych Rodziców, w celu przeprowadzenia wywiadu rozwojowego. Podczas spotkania wyjaśniam dalszy plan działania. W zależności od potrzeb, sytuacji czasami wystarczy udzielenie kilku porad, wskazówek wychowawczych lub istnieje konieczność kolejnych konsultacji, a w międzyczasie wykonania badań medycznych lub i spotkania się z kolejnymi specjalistami“.
Wspiera rodziców w zwiększaniu ich kompetencji rodzicielskich, rozmawia o normach rozwojowych, zgłasza zaobserwowane trudności i możliwości zmian, a także potrzebę konsultacji z innymi specjalistami. Jednak przede wszystkim daje możliwość rozmowy i wysłuchania zarówno jej małym pacjentom, jak też ich Rodzicom.
Podejmowane przez nią tematy to: wysoka wrażliwość, lęki, ADHD, ASD, niska samoocena, zachowania agresywne, trudności w relacjach, regulacja emocjonalna, adaptacja do przedszkola/szkoły, mutyzm wybiórczy, kłótnie między rodzeństwem, różnice między rodzicami w podejściu wychowawczym i inne.
Postrzega małego człowieka jako całość. Jej praca polega zatem na przyjrzeniu się zarówno jego trudnościom jak i warunkom wzrostu, potencjałowi dziecka z uwzględnieniem czynników genetycznych, kulturowych, czy społecznych. Wspólnie z Rodzicami szuka przyczyn zachowania dziecka oraz możliwych sposobów jego zmiany lub/i ukojenia emocji Rodzica i Dziecka.
W swojej pracy wykorzystuje głównie techniki poznawczo-behawioralne, ale nie tylko- czerpie również z nurtu systemowego, bioenergetyki Lowena i z innych podejść. Bliska jest jej metoda NVC (Porozumienia bez przemocy), teoria autodeterminacji (Deci & Ryan) oraz praca z ciałem i ruchem, z uwzględnieniem neurofizjologii człowieka.
Szkolenia i prace naukowe
Szkolenia i prace naukowe: Systematycznie inwestuje w rozwój osobisty i zawodowy, uczestnicząc w kursach i szkoleniach.
Inne: W pracy kieruje się etyką zawodu psychologa. Poddaje swoją pracę superwizji.